Алгоритм дій учасників освітнього процесу щодо реагування на надзвичайні ситуації

Алгоритм дій керівника закладу освіти при виникненні надзвичайної ситуації

з/п

Алгоритм дій

Команда,

розпорядження

При виникненні пожежі

(З отриманням інформації про пожежу від сторожа, чергового ) уточнює:

1.

Чи повідомлено пожежно-рятувальну службу.

2.

Чи відкриті запасні виходи для евакуації дітей та вчителів.

3.

Контролює роботу підлеглих служб та формувань.

4.

Діє згідно своїх обов’язків враховуючи обставини що склалися, від пункту 4. нижчеописаного алгоритму.

З отриманням інформації про пожежу від будь кого (учня, працівника, педагога)

1.

Негайно повідомляє пожежно-рятувальну службу міста за номером тел.101 (з мобільного).

надає дані про точну адресу і причини виникнення пожежі, а також вказує під’їздні шляхи до об’єкту;

2.

Віддає розпорядження (техпрацывнику, учителю) на відкриття запасних виходів з будівлі для проведення евакуації.

негайно відкрити запасні виходи для проведення евакуації.

3.

Віддає розпорядження (черговому, техпрацівнику, учителю, ланці оповіщення чи іншій особі) про оповіщення учнів та вчителів і проведення негайної часткової чи повної евакуації з навчального закладу

сигнали оповіщення на евакуацію можуть подаватися:

а)голосом-через внутрішню радіомережу;

б) голосом- черговим аба іншою особою, обійшовши поверхи навчального закладу та повідомивши про пожежу і евакуацію;

в) дзвінком – електричним - три довгі дзвінки, (механічним безперервний дзвінок) та команда голосом.

Приклад: Увага Всім!!! Сталася пожежа на 2-му поверсі будівлі, проводиться евакуація, всім негайно покинути приміщення.

4.

Віддає розпорядження (заступнику з господарської частини (завгоспу), відповідальному за енергозабезпечення) відключити (при необхідності) електричну напругу та проконтролювати закриття дверей і вікон (в районі пожежі) щоб уникнути розповсюдження диму і вогню до суміжних приміщень.

.

5.

Віддає розпорядження щодо приведення в готовність до дій ланки пожежегасіння. (Контролює її роботу по можливості).

6.

У разі потреби віддає розпорядження через (ланку оповіщення та зв’язку або чергового) викликати на місце пожежі швидку медичну допомогу чи інші служби.

тел. чергового відділу поліції - 102

тел. швидкої допомоги - 103

тел. служби газу газу - 104

7.

Віддає розпорядження (одному із своїх заступників) після проведення евакуації та виводу дітей у безпечне місце організувати їх ретельну перевірку за класними журналами.

Всі діти перевіряються за списком у класному журналі.

8.

Ставить завдання (командиру ланки охорони громадського порядку) виставити пости на входах до будівлі, щоб унеможливити повернення дітей і працівників в приміщення, де виникла пожежа.

Перекрити доступ (повернення) до будівлі дітей та інших осіб.

9.

Організовує (при потребі) евакуацію матеріальних цінностей із небезпечної зони, визначає місця їх складання і забезпечує, при потребі охорону;

Евакуацію матеріальних цінностей (при потребі) здійснює рятувальна ланка.

10.

Доповісти у відділ освіти і науки про виникнення пожежі та прийняті заходи.

Доповідає про подію що сталася та прийняті заходи.

Дії при виявленні ртуті

1.

Особисто повідомити за (тел. 101) місцевий підрозділ пожежно-рятувальної служби, відділ з питань НС, (або ставить завдання повідомити про подію черговому чи своїм заступникам).

надає дані про точну адресу і причини виникнення події.

2.

Віддає розпорядження (відповідальній особі за ведення цивільного захисту, голові комісії з питань НС ,черговому) про (проведення часткової евакуації) виведення учнів з класу чи лабораторії де виявлено ртуть в безпечне місце.

вивести учнів з класу (лабораторії).

3.

Віддає розпорядження учителю чи лаборанту на провітрювання даного приміщення (відкриття вікон приміщення).

відкрити вікна та провітрити приміщення

4.

Віддає розпорядження (відповідальній особі за ведення цивільного захисту, голові комісії з питань НС ,черговому) про закриття дверей класу, (лабораторії) з метою недопущення проникнення в клас учнів та інших осіб.

не допустити проникнення людей в клас (лабораторію).

5.

Зустрічає та надає допомогу спеціалістам з організації проведення демеркуризаційних робіт.

Дії при виникненні буревію, урагану, смерчу чи інших стихійних лих

1

З отриманням інформації (від чергового управління або відділу з питань НС місцевого органу виконавчої влади, місцевого самоврядування, відділу освіти і науки про загрозу буревію, урагану, смерчу, зібрати комісію з питань НС, довести інформацію.

Засідання комісії з питань НС

2.

Провести засідання комісії з питань НС поставити завдання членам комісії, окремим посадовим особам (заступнику директора з господарської роботи- завгоспу) з організації укріплення окремих елементів будівель, даху, закриття вікон, дверей, вентиляційних люків тощо.

Постановка першочергових завдань членам комісії. Уточнення плану дій.

3.

Дати розпорядження (відповідальній особі за ведення цивільного захисту, голові комісії з питань НС, черговому) при необхідності вивести дітей з класів та укрити їх в безпечних місцях (підвалах, приміщеннях з меншою кількістю вікон тощо), забезпечити їх засобами надання першої медичної допомоги, питною водою, предметами першої необхідності, засобами освітлення та пожежогасіння.

Провести евакуацію учнів в більш захищені приміщення.

4.

Дати розпорядження заступнику, (заступнику директора з господарської роботи- завгоспу) підготувати та забезпечити приміщення аварійним освітленням.

5.

Заборонити під час (стихійного лиха) вихід із приміщень та знаходження людей поблизу вікон.

6.

Доповісти у відділ освіти і науки, у відділ з питань НС про наслідки стихійного лиха, заходи що виконуються та необхідну допомогу

доповідь про проведені заходи.

Дії при захоплення заручників у закладі освіти

1.

Негайно проінформувати про факт захоплення заручників у закладі:

- чергового міського відділу поліції за (тел: 102);

- диспетчера Кременецького районного

відділу ДСНС (тел: 101);

- при неможливості повідомити всіх - повідомити хоч одного з них.

в навчальному закладі (назва навчального закладу) терористами (вказати їхню кількість) захоплено (вказати кількість) людей.

2.

По можливості вияснити (зрозуміти) чого хочуть терористи, визначити для себе, хто з них найнебезпечніший (нервовий, рішучий, агресивний).

3.

При можливості заблокувати місце події, використовуючи технічні засоби охорони.

4.

Виконувати всі вказівки ватажка, нічого не починати робити, без дозволу террориста.

5.

Не апелювати до совісті терористів, це майже завжди марно. Не наполягайте на своєму. Говорити треба спокійно і дивитися прямо у вічі злочинцю

6.

Не підвищуйте голос і не жестикулюйте, навіть якщо ви хочете про щось попередити.

7.

Не квапте нікого та не підштовхуйте їх до необдуманих дій.

8.

Продовжуйте виконувати свої обов’язки в залежності від обставин, що склалися

9.

Зустріти самому (по можливості) групу захоплення і чітко повідомити, де знаходяться терористи їхні вимоги, озброєння, кількість захвачених людей, підходи до місця їхнього перебування та інше.

Дії в разі вибуху на території закладу освіти

1.

Організувати евакуацію учнів та персоналу з зони вибуху, із зруйнованих або ушкоджених вибухом приміщень;

2.

За списком екстреного оповіщення викликати на об'єкт пожежних, швидку допомогу, рятувальників, комунальні служби:

- чергового міського відділу поліції за (тел: 102);

- диспетчера Кременецького районного

відділу ДСНС (тел: 101);

- при неможливості повідомити всіх - повідомити хоч одного з них.

3.

До прибуття служби швидкої допомоги організувати постраждалим первинну медичну допомогу;

4.

Організувати відключення подачі електроенергії, води, тепла в ушкоджені вибухом приміщення;

5.

Організувати охорону місця вибуху і забезпечити його ізоляцію до прибуття компетентних органів;

Дії при надходження погрози по телефону

1.

Зафіксувати дату, час і тривалість анонімного повідомлення, номер телефона, на який надійшло повідомлення, його приналежність співробітнику;

2.

При одержанні анонімного повідомлення спробувати «зав'язати розмову» з анонімом і з'ясувати конкретну інформацію про його особу, професію, місце перебування і, якщо можливо, схилити до добровільного відмовлення від задуманої акції;

3.

Під час розмови вжити заходів для визначення номера телефону анонімного абонента шляхом використання технічних можливостей даного телефона. При відсутності таких можливостей через співробітників спробувати повідомити про анонімне повідомлення службу безпеки:

- чергового міського відділу поліції за (тел: 102);

4.

По пам'яті скласти докладний опис висловлених погроз або повідомлення про передбачувані акти тероризму, а також висунутих ультиматумах зміст погроз характеристику його голосу та інших вимогах;

5.

Для уникнення поширення чуток і паніки обговорювати отриману від аноніма інформацію з іншими співробітниками не рекомендується;

Дії при виявленні підозрілого предмета у приміщеннях чи на території закладу освіти

1.

Точно визначіть місце перебування підозрілого предмета

2.

Дати вказівку не наближатися, не торкати, не розкривати, не переміщати знахідку, не заливати її рідиною, не засипати піском, не користуватися радіо- і електроапаратурою, переговорними пристроями;

3.

Повідомте про подію правоохоронні органи, викличте на об'єкт машини швидкої допомоги і аварійних служб;

- чергового міського відділу поліції (тел: 102);

4.

Опитуванням заявника й очевидців установіть час виявлення предмета;

5.

Організуйте евакуацію персоналу, використовуючи маршрути, віддалені від місця перебування підозрілого предмета;

6.

Не знижуючи рівень охорони об'єкта, забезпечити можливість безперешкодного проходу або проїзду до предмета співробітників і транспорту оперативно-слідчої групи;

7.

Надайте можливість фахівцям оперативно-слідчої групи опитати заявника та інших осіб, що підходили до підозрілого предмета;

8.

Підсилити контроль за роботою охорони по всьому об'єкту.

Алгоритм дій чергового працівника закладу освіти при виникненні надзвичайних ситуацій

з/п

Алгоритм дій

Команда,

розпорядження

Час виконання

(хвилини)

При виникненні пожежі

1.

Доповісти про виникнення пожежі черговому адміністратору, та директору закладу освіти.

до 30 сек.

2.

Отримати у чергового (взяти з шафи ключі від запасних виходів), та відкрити два запасні виходи адміністративного корпусу.

до 50 сек.

3.

Подати сигнал (три довгі дзвінки) на проведення евакуації учнів та працівників з будівлі закладу освіти.

При можливості оповістити голосом через радіомережу, або особисто голосом проходити при цьому по поверхах будівлі.

Три довгі дзвінки, (механічний дзвінок) та команди голосом. Приклад: Увага Всім!!! Сталася пожежа на 2-му поверсі будівлі, проводиться евакуація, всім негайно покинути приміщення.

до 10 сек

до 2 хв.

4.

Під час евакуації знаходитись на проході і направляти потоки учнів до запасних виходів, не допустити при цьому перехрещування потоків між собою.

Учні з лівої сторони сходової клітки на лівий вихід з правої сторини сходової клітки на правий вихід.

5.

Надавати допомогу (при можливості виходячи з ситуації) в евакуації матеріальних цінностей і документів з приймальної директора закладу освіти.

6.

Надати допомогу пожежному розрахунку в організації гасіння пожежі (при можливості вказувати) шляхи підходу до епіцентру пожежі та інше)

Дії при виявлені ртуті

1.

Негайно особисто повідомити чергового адміністратора та директора про подію.

до 30 сек.

2.

Організувати ізоляцію місця розливу ртуті (огородити місце розливу ртуті) щоб не допустити переміщення дітей та педагогів через місце розливу ртуті.

до 2 хв.

3.

Подати сигнал (голосом по радіо, голосом при обходженні по коридорах, або три довгі дзвінки) на проведення евакуації учнів та працівників з навчального закладу з того корпусу де розлита ртуть.

Три довгі дзвінки, (механічний дзвінок) та команди голосом. Приклад: Увага Всім!!! В коридорі навчального закладу виявлено розлив ртуті всім негайно покинути навчальні класи. Зібратись на стадіоні навчального закладу.

до 30 сек.

4.

Після завершення екстреної евакуації вживає заходів щодо недопущення дітей у приміщення навчального закладу.

5.

Зустрічає і супроводжує спеціалістів для проведення демеркуризації.

Дії при виникненні буревію, урагану, смерчу чи інших стихійних лих

1.

З отриманням інформації (від чергового управління або відділу з питань НС чи відділу освіти і науки про загрозу буревію, урагану, смерчу, негайно довести інформацію до чергового адміністратора та директора.

до 30 сек.

2.

Оповістити учнів та викладачів про насування стихії. Інформувати їх про закриття вікон в кабінетах та дверей, щоб уникнути їх побиття.

Приклад: Увага Всім!!! Насувається (смерч, ураган, шквальний вітер) терміново закрити вікна та двері, відійти від вікон, не панікувати

до 5 хв.

3.

Перевірити та при необхідності закрити вікна на поверхах корпусів щоб уникнути їх побиття

до 10 хв.

4.

За вказівкою директора відкрити додаткові приміщення для укриття учнів та викладачів або подати команду на збір учнів

Збір учнів:

1-2 поверх навчального корпусу

5.

Не допускати виходу учнів з навчального закладу перед та під час проходження стихії.

6.

Після стихії перевірити цілісність вікон в коридорах, дверей та даху покрівлі на предмет пошкодження і доповісти директору.

Дії при захопленні заручників в закладі освіти:

1.

Негайно проінформувати про факт захоплення заручників у навчальному закладі:

- чергового адміністратора;

- директора навчального закладу (особисто, або по телефону,чи передати через кого небудь);

- чергового міського відділу поліції за (тел: 102);

- диспетчера районного відділу ДСНС (тел: 101);

- при неможливості повідомити всіх -повідомте хоч одного з них.

Негайно любим способом

2.

По можливості вияснити (зрозуміти) чого хочуть терористи, визначити для себе, хто з них найнебезпечніший (нервовий, рішучий, агресивний).

3.

Виконувати всі вказівки ватажка, нічого не починати робити, без дозволу терориста.

4.

Не апелюйте до совісті терористів, це майже завжди марно. Не наполягайте на своєму.Говорити треба спокійно і дивитися прямо у вічі злочинцю

5.

Не підвищуйте голос і не жестикулюйте, навіть якщо ви хочете про щось попередити

6.

Не квапте нікого і самі не робіть необдуманих дій.

7.

Якщо поблизу стався вибух, не поспішайте покинути приміщення. Вас можуть прийняти за злочинця і ви мимоволі станете мішенню для групи захоплення.

8.

Продовжувати виконувати свої обов’язки в залежності від обставин, що склалися.

9.

Зустріти самому (по можливості) групу захоплення і чітко повідомити де знаходяться терористи їхні вимоги, озброєння, кількість захвачених людей, підходи до місця їхнього перебування та інше.

10.

Надалі діяти відповідно до розпоряджень керівника антитерористичної операції.

Дії при вибуху на території закладу освіти:

1.

У випадку вибуху необхідно негайно доповісти

- черговому адміністратору;

- директору навчального закладу (особисто, або по телефону, чи передати через кого небудь)

Негайно любим способом

2.

Організувати евакуацію персоналу з осередку вибуху, зруйнованих або ушкоджених вибухом приміщень;

3.

До прибуття служби швидкої допомоги організувати надання постраждалим первинної медичної допомоги;

4.

Організувати охорону місця вибуху і забезпечити його ізоляцію до прибуття компетентних органів;

5.

При виникненні пожежі вжити заходів щодо гасіння власними силами і наявними протипожежними засобами.

Дії при надходженні погрози по телефону:

1.

Зафіксувати дату, час і тривалість анонімного повідомлення, номер телефону, на який надійшло повідомлення, його номер і негайно доповісти черговому адміністратору або директору навчального закладу.

Негайно любим способом

2.

Спробувати «зав'язати розмову» з анонімом і з'ясувати конкретну інформацію про його особу, професію, місце перебування і, якщо можливо, схилити до добровільного відмовлення від задуманої акції;

3.

Під час розмови вжити заходів щодо запису фонограми анонімного повідомлення, визначення номера телефону анонімного абонента шляхом використання технічних можливостей особистого телефону.

4.

По пам'яті скласти докладний опис висловлених погроз або повідомлення а також висунутих ультиматумах зміст погроз характеристику його голосу та інших вимогах.

5.

Забороняється обговорювати отриману від аноніма інформацію з іншими співробітниками;

Дії при виявленні підозрілого предмета у приміщеннях або на території закладу освіти:

1.

Точно визначіть місце перебування підозрілого предмета

2.

Дати вказівку не наближатися, не торкати, не розкривати, не переміщати знахідку, не заливати її рідиною, не засипати піском, не користуватися радіо- і електроапаратурою, переговорними пристроями;

3.

Негайно доповісти

- черговому адміністратору;

- директору навчального закладу (особисто передатиабо через кого небудь по телефону)

4.

Опитуванням заявника й очевидців установіть час виявлення предмета;

5.

При необхідності організуйте евакуацію персоналу, використовуючи маршрути, віддалені від місця перебування підозрілого предмета;

Пам’ятка

про правила поводження в разі

виявлення підозрілих вибухонебезпечних предметів

УВАГА! Сьогодні терористичні акти здійснюються з використанням вибухових пристроїв і предметів, часто замаскованих під авторучки, мобільні телефони, гаманці, дитячі іграшки, поміщених у звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і залишених у багатолюдних місцях.

Поводження з вибухонебезпечними предметами вимагає граничної уваги і обережності.

ВІД ТВОЇХ ПРАВИЛЬНИХ ДІЙ ЗАЛЕЖИТЬ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ТВОЄ І ОТОЧУЮЧИХ!

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:

  • наближатися до предмета;
  • пересувати його або брати в руки;
  • розряджати, кидати, ударяти по ньому;
  • розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;
  • приносити предмет додому, у школу.

При знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

  • негайно (з безпечного місця) повідомте чергові служби ДСНС (тел. 101), поліцію (тел.102);
  • не підходьте до предмета, не торкайтеся і не пересувайте його, не допускайте до знахідки інших людей;
  • припиніть усі види робіт у районі виявлення вибухонебезпечного предмета;
  • не користуйтеся засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);
  • дочекайтеся прибуття фахівців, укажіть місце знахідки та повідомте час її виявлення.

У випадку, коли знайдено вибуховий пристрій і Вас евакуюють:

  • одягніть одяг із довгими рукавами, щільні брюки та взуття на товстій підошві. Це може захистити від осколків скла;
  • візьміть документи (паспорт, свідоцтво про народження дітей тощо), гроші;
  • під час евакуації слідуйте маршрутом, указаним органами, які проводять евакуацію. Не намагайтеся «зрізати» шлях, тому що деякі райони або зони можуть бути закриті для пересування;
  • тримайтеся подалі від ліній енергопостачання, що впали.
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування