Алгоритм дій керівника закладу освіти при виникненні надзвичайної ситуації
№ з/п |
Алгоритм дій |
Команда, розпорядження |
||
При виникненні пожежі (З отриманням інформації про пожежу від сторожа, чергового ) уточнює: |
||||
1. |
Чи повідомлено пожежно-рятувальну службу. |
|
||
2. |
Чи відкриті запасні виходи для евакуації дітей та вчителів. |
|
||
3. |
Контролює роботу підлеглих служб та формувань. |
|
||
4. |
Діє згідно своїх обов’язків враховуючи обставини що склалися, від пункту 4. нижчеописаного алгоритму. |
|
||
З отриманням інформації про пожежу від будь кого (учня, працівника, педагога) |
||||
1. |
Негайно повідомляє пожежно-рятувальну службу міста за номером тел.101 (з мобільного). |
надає дані про точну адресу і причини виникнення пожежі, а також вказує під’їздні шляхи до об’єкту; |
||
2. |
Віддає розпорядження (техпрацывнику, учителю) на відкриття запасних виходів з будівлі для проведення евакуації. |
негайно відкрити запасні виходи для проведення евакуації. |
||
3. |
Віддає розпорядження (черговому, техпрацівнику, учителю, ланці оповіщення чи іншій особі) про оповіщення учнів та вчителів і проведення негайної часткової чи повної евакуації з навчального закладу |
сигнали оповіщення на евакуацію можуть подаватися: а)голосом-через внутрішню радіомережу; б) голосом- черговим аба іншою особою, обійшовши поверхи навчального закладу та повідомивши про пожежу і евакуацію; в) дзвінком – електричним - три довгі дзвінки, (механічним безперервний дзвінок) та команда голосом. Приклад: Увага Всім!!! Сталася пожежа на 2-му поверсі будівлі, проводиться евакуація, всім негайно покинути приміщення. |
||
4. |
Віддає розпорядження (заступнику з господарської частини (завгоспу), відповідальному за енергозабезпечення) відключити (при необхідності) електричну напругу та проконтролювати закриття дверей і вікон (в районі пожежі) щоб уникнути розповсюдження диму і вогню до суміжних приміщень. |
. |
||
5. |
Віддає розпорядження щодо приведення в готовність до дій ланки пожежегасіння. (Контролює її роботу по можливості). |
|||
6. |
У разі потреби віддає розпорядження через (ланку оповіщення та зв’язку або чергового) викликати на місце пожежі швидку медичну допомогу чи інші служби. |
тел. чергового відділу поліції - 102 тел. швидкої допомоги - 103 тел. служби газу газу - 104 |
||
7. |
Віддає розпорядження (одному із своїх заступників) після проведення евакуації та виводу дітей у безпечне місце організувати їх ретельну перевірку за класними журналами. |
Всі діти перевіряються за списком у класному журналі. |
||
8. |
Ставить завдання (командиру ланки охорони громадського порядку) виставити пости на входах до будівлі, щоб унеможливити повернення дітей і працівників в приміщення, де виникла пожежа. |
Перекрити доступ (повернення) до будівлі дітей та інших осіб. |
||
9.
|
Організовує (при потребі) евакуацію матеріальних цінностей із небезпечної зони, визначає місця їх складання і забезпечує, при потребі охорону; |
Евакуацію матеріальних цінностей (при потребі) здійснює рятувальна ланка.
|
||
10. |
Доповісти у відділ освіти і науки про виникнення пожежі та прийняті заходи. |
Доповідає про подію що сталася та прийняті заходи. |
||
Дії при виявленні ртуті |
||||
1. |
Особисто повідомити за (тел. 101) місцевий підрозділ пожежно-рятувальної служби, відділ з питань НС, (або ставить завдання повідомити про подію черговому чи своїм заступникам). |
надає дані про точну адресу і причини виникнення події. |
||
2. |
Віддає розпорядження (відповідальній особі за ведення цивільного захисту, голові комісії з питань НС ,черговому) про (проведення часткової евакуації) виведення учнів з класу чи лабораторії де виявлено ртуть в безпечне місце. |
вивести учнів з класу (лабораторії). |
||
3. |
Віддає розпорядження учителю чи лаборанту на провітрювання даного приміщення (відкриття вікон приміщення). |
відкрити вікна та провітрити приміщення |
||
4. |
Віддає розпорядження (відповідальній особі за ведення цивільного захисту, голові комісії з питань НС ,черговому) про закриття дверей класу, (лабораторії) з метою недопущення проникнення в клас учнів та інших осіб. |
не допустити проникнення людей в клас (лабораторію). |
||
5. |
Зустрічає та надає допомогу спеціалістам з організації проведення демеркуризаційних робіт. |
|
||
Дії при виникненні буревію, урагану, смерчу чи інших стихійних лих |
||||
1 |
З отриманням інформації (від чергового управління або відділу з питань НС місцевого органу виконавчої влади, місцевого самоврядування, відділу освіти і науки про загрозу буревію, урагану, смерчу, зібрати комісію з питань НС, довести інформацію. |
Засідання комісії з питань НС |
||
2. |
Провести засідання комісії з питань НС поставити завдання членам комісії, окремим посадовим особам (заступнику директора з господарської роботи- завгоспу) з організації укріплення окремих елементів будівель, даху, закриття вікон, дверей, вентиляційних люків тощо. |
Постановка першочергових завдань членам комісії. Уточнення плану дій. |
||
3. |
Дати розпорядження (відповідальній особі за ведення цивільного захисту, голові комісії з питань НС, черговому) при необхідності вивести дітей з класів та укрити їх в безпечних місцях (підвалах, приміщеннях з меншою кількістю вікон тощо), забезпечити їх засобами надання першої медичної допомоги, питною водою, предметами першої необхідності, засобами освітлення та пожежогасіння. |
Провести евакуацію учнів в більш захищені приміщення. |
||
4. |
Дати розпорядження заступнику, (заступнику директора з господарської роботи- завгоспу) підготувати та забезпечити приміщення аварійним освітленням. |
|
||
5. |
Заборонити під час (стихійного лиха) вихід із приміщень та знаходження людей поблизу вікон. |
|
||
6. |
Доповісти у відділ освіти і науки, у відділ з питань НС про наслідки стихійного лиха, заходи що виконуються та необхідну допомогу |
доповідь про проведені заходи. |
||
Дії при захоплення заручників у закладі освіти |
||||
1. |
Негайно проінформувати про факт захоплення заручників у закладі: - чергового міського відділу поліції за (тел: 102); - диспетчера Кременецького районного відділу ДСНС (тел: 101); - при неможливості повідомити всіх - повідомити хоч одного з них. |
в навчальному закладі (назва навчального закладу) терористами (вказати їхню кількість) захоплено (вказати кількість) людей. |
||
2. |
По можливості вияснити (зрозуміти) чого хочуть терористи, визначити для себе, хто з них найнебезпечніший (нервовий, рішучий, агресивний). |
|
||
3. |
При можливості заблокувати місце події, використовуючи технічні засоби охорони. |
|
||
4. |
Виконувати всі вказівки ватажка, нічого не починати робити, без дозволу террориста. |
|
||
5. |
Не апелювати до совісті терористів, це майже завжди марно. Не наполягайте на своєму. Говорити треба спокійно і дивитися прямо у вічі злочинцю |
|
||
6. |
Не підвищуйте голос і не жестикулюйте, навіть якщо ви хочете про щось попередити. |
|
||
7. |
Не квапте нікого та не підштовхуйте їх до необдуманих дій. |
|
||
8. |
Продовжуйте виконувати свої обов’язки в залежності від обставин, що склалися |
|
||
9. |
Зустріти самому (по можливості) групу захоплення і чітко повідомити, де знаходяться терористи їхні вимоги, озброєння, кількість захвачених людей, підходи до місця їхнього перебування та інше. |
|
||
Дії в разі вибуху на території закладу освіти |
||||
1. |
Організувати евакуацію учнів та персоналу з зони вибуху, із зруйнованих або ушкоджених вибухом приміщень; |
|
||
2. |
За списком екстреного оповіщення викликати на об'єкт пожежних, швидку допомогу, рятувальників, комунальні служби: - чергового міського відділу поліції за (тел: 102); - диспетчера Кременецького районного відділу ДСНС (тел: 101); - при неможливості повідомити всіх - повідомити хоч одного з них. |
|
||
3. |
До прибуття служби швидкої допомоги організувати постраждалим первинну медичну допомогу; |
|
||
4. |
Організувати відключення подачі електроенергії, води, тепла в ушкоджені вибухом приміщення; |
|
||
5. |
Організувати охорону місця вибуху і забезпечити його ізоляцію до прибуття компетентних органів; |
|
||
Дії при надходження погрози по телефону |
||||
1. |
Зафіксувати дату, час і тривалість анонімного повідомлення, номер телефона, на який надійшло повідомлення, його приналежність співробітнику; |
|
||
2. |
При одержанні анонімного повідомлення спробувати «зав'язати розмову» з анонімом і з'ясувати конкретну інформацію про його особу, професію, місце перебування і, якщо можливо, схилити до добровільного відмовлення від задуманої акції; |
|
||
3. |
Під час розмови вжити заходів для визначення номера телефону анонімного абонента шляхом використання технічних можливостей даного телефона. При відсутності таких можливостей через співробітників спробувати повідомити про анонімне повідомлення службу безпеки: - чергового міського відділу поліції за (тел: 102); |
|
||
4. |
По пам'яті скласти докладний опис висловлених погроз або повідомлення про передбачувані акти тероризму, а також висунутих ультиматумах зміст погроз характеристику його голосу та інших вимогах; |
|
||
5. |
Для уникнення поширення чуток і паніки обговорювати отриману від аноніма інформацію з іншими співробітниками не рекомендується; |
|
||
Дії при виявленні підозрілого предмета у приміщеннях чи на території закладу освіти |
||||
1. |
Точно визначіть місце перебування підозрілого предмета |
|
||
2. |
Дати вказівку не наближатися, не торкати, не розкривати, не переміщати знахідку, не заливати її рідиною, не засипати піском, не користуватися радіо- і електроапаратурою, переговорними пристроями; |
|
||
3. |
Повідомте про подію правоохоронні органи, викличте на об'єкт машини швидкої допомоги і аварійних служб; - чергового міського відділу поліції (тел: 102); |
|
||
4. |
Опитуванням заявника й очевидців установіть час виявлення предмета; |
|
||
5. |
Організуйте евакуацію персоналу, використовуючи маршрути, віддалені від місця перебування підозрілого предмета; |
|
||
6. |
Не знижуючи рівень охорони об'єкта, забезпечити можливість безперешкодного проходу або проїзду до предмета співробітників і транспорту оперативно-слідчої групи; |
|
||
7. |
Надайте можливість фахівцям оперативно-слідчої групи опитати заявника та інших осіб, що підходили до підозрілого предмета; |
|
||
8. |
Підсилити контроль за роботою охорони по всьому об'єкту. |
|
||
Алгоритм дій чергового працівника закладу освіти при виникненні надзвичайних ситуацій
№ з/п |
Алгоритм дій |
Команда, розпорядження |
Час виконання (хвилини) |
При виникненні пожежі |
|||
1. |
Доповісти про виникнення пожежі черговому адміністратору, та директору закладу освіти. |
|
до 30 сек. |
2. |
Отримати у чергового (взяти з шафи ключі від запасних виходів), та відкрити два запасні виходи адміністративного корпусу. |
|
до 50 сек. |
3. |
Подати сигнал (три довгі дзвінки) на проведення евакуації учнів та працівників з будівлі закладу освіти.
При можливості оповістити голосом через радіомережу, або особисто голосом проходити при цьому по поверхах будівлі. |
Три довгі дзвінки, (механічний дзвінок) та команди голосом. Приклад: Увага Всім!!! Сталася пожежа на 2-му поверсі будівлі, проводиться евакуація, всім негайно покинути приміщення. |
до 10 сек
до 2 хв.
|
4. |
Під час евакуації знаходитись на проході і направляти потоки учнів до запасних виходів, не допустити при цьому перехрещування потоків між собою. |
Учні з лівої сторони сходової клітки на лівий вихід з правої сторини сходової клітки на правий вихід. |
|
5. |
Надавати допомогу (при можливості виходячи з ситуації) в евакуації матеріальних цінностей і документів з приймальної директора закладу освіти. |
|
|
6. |
Надати допомогу пожежному розрахунку в організації гасіння пожежі (при можливості вказувати) шляхи підходу до епіцентру пожежі та інше) |
|
|
Дії при виявлені ртуті |
|||
1. |
Негайно особисто повідомити чергового адміністратора та директора про подію. |
|
до 30 сек. |
2. |
Організувати ізоляцію місця розливу ртуті (огородити місце розливу ртуті) щоб не допустити переміщення дітей та педагогів через місце розливу ртуті. |
|
до 2 хв.
|
3. |
Подати сигнал (голосом по радіо, голосом при обходженні по коридорах, або три довгі дзвінки) на проведення евакуації учнів та працівників з навчального закладу з того корпусу де розлита ртуть.
|
Три довгі дзвінки, (механічний дзвінок) та команди голосом. Приклад: Увага Всім!!! В коридорі навчального закладу виявлено розлив ртуті всім негайно покинути навчальні класи. Зібратись на стадіоні навчального закладу. |
до 30 сек.
|
4. |
Після завершення екстреної евакуації вживає заходів щодо недопущення дітей у приміщення навчального закладу. |
|
|
5. |
Зустрічає і супроводжує спеціалістів для проведення демеркуризації. |
|
|
Дії при виникненні буревію, урагану, смерчу чи інших стихійних лих |
|||
1. |
З отриманням інформації (від чергового управління або відділу з питань НС чи відділу освіти і науки про загрозу буревію, урагану, смерчу, негайно довести інформацію до чергового адміністратора та директора. |
|
до 30 сек. |
2. |
Оповістити учнів та викладачів про насування стихії. Інформувати їх про закриття вікон в кабінетах та дверей, щоб уникнути їх побиття. |
Приклад: Увага Всім!!! Насувається (смерч, ураган, шквальний вітер) терміново закрити вікна та двері, відійти від вікон, не панікувати |
до 5 хв.
|
3. |
Перевірити та при необхідності закрити вікна на поверхах корпусів щоб уникнути їх побиття |
|
до 10 хв.
|
4. |
За вказівкою директора відкрити додаткові приміщення для укриття учнів та викладачів або подати команду на збір учнів |
Збір учнів: 1-2 поверх навчального корпусу
|
|
5. |
Не допускати виходу учнів з навчального закладу перед та під час проходження стихії. |
|
|
6. |
Після стихії перевірити цілісність вікон в коридорах, дверей та даху покрівлі на предмет пошкодження і доповісти директору. |
|
|
Дії при захопленні заручників в закладі освіти: |
|||
1. |
Негайно проінформувати про факт захоплення заручників у навчальному закладі: - чергового адміністратора; - директора навчального закладу (особисто, або по телефону,чи передати через кого небудь); - чергового міського відділу поліції за (тел: 102); - диспетчера районного відділу ДСНС (тел: 101); - при неможливості повідомити всіх -повідомте хоч одного з них. |
|
Негайно любим способом |
2. |
По можливості вияснити (зрозуміти) чого хочуть терористи, визначити для себе, хто з них найнебезпечніший (нервовий, рішучий, агресивний). |
|
|
3. |
Виконувати всі вказівки ватажка, нічого не починати робити, без дозволу терориста. |
|
|
4. |
Не апелюйте до совісті терористів, це майже завжди марно. Не наполягайте на своєму.Говорити треба спокійно і дивитися прямо у вічі злочинцю |
|
|
5. |
Не підвищуйте голос і не жестикулюйте, навіть якщо ви хочете про щось попередити |
|
|
6. |
Не квапте нікого і самі не робіть необдуманих дій. |
|
|
7. |
Якщо поблизу стався вибух, не поспішайте покинути приміщення. Вас можуть прийняти за злочинця і ви мимоволі станете мішенню для групи захоплення. |
|
|
8. |
Продовжувати виконувати свої обов’язки в залежності від обставин, що склалися. |
|
|
9. |
Зустріти самому (по можливості) групу захоплення і чітко повідомити де знаходяться терористи їхні вимоги, озброєння, кількість захвачених людей, підходи до місця їхнього перебування та інше. |
|
|
10. |
Надалі діяти відповідно до розпоряджень керівника антитерористичної операції. |
|
|
Дії при вибуху на території закладу освіти: |
|||
1. |
У випадку вибуху необхідно негайно доповісти - черговому адміністратору; - директору навчального закладу (особисто, або по телефону, чи передати через кого небудь) |
|
Негайно любим способом |
2. |
Організувати евакуацію персоналу з осередку вибуху, зруйнованих або ушкоджених вибухом приміщень; |
|
|
3. |
До прибуття служби швидкої допомоги організувати надання постраждалим первинної медичної допомоги; |
|
|
4. |
Організувати охорону місця вибуху і забезпечити його ізоляцію до прибуття компетентних органів; |
|
|
5. |
При виникненні пожежі вжити заходів щодо гасіння власними силами і наявними протипожежними засобами. |
|
|
Дії при надходженні погрози по телефону: |
|||
1. |
Зафіксувати дату, час і тривалість анонімного повідомлення, номер телефону, на який надійшло повідомлення, його номер і негайно доповісти черговому адміністратору або директору навчального закладу. |
|
Негайно любим способом |
2. |
Спробувати «зав'язати розмову» з анонімом і з'ясувати конкретну інформацію про його особу, професію, місце перебування і, якщо можливо, схилити до добровільного відмовлення від задуманої акції; |
|
|
3. |
Під час розмови вжити заходів щодо запису фонограми анонімного повідомлення, визначення номера телефону анонімного абонента шляхом використання технічних можливостей особистого телефону. |
|
|
4. |
По пам'яті скласти докладний опис висловлених погроз або повідомлення а також висунутих ультиматумах зміст погроз характеристику його голосу та інших вимогах. |
|
|
5. |
Забороняється обговорювати отриману від аноніма інформацію з іншими співробітниками; |
|
|
Дії при виявленні підозрілого предмета у приміщеннях або на території закладу освіти: |
|||
1. |
Точно визначіть місце перебування підозрілого предмета |
|
|
2. |
Дати вказівку не наближатися, не торкати, не розкривати, не переміщати знахідку, не заливати її рідиною, не засипати піском, не користуватися радіо- і електроапаратурою, переговорними пристроями; |
|
|
3. |
Негайно доповісти - черговому адміністратору; - директору навчального закладу (особисто передатиабо через кого небудь по телефону) |
|
|
4. |
Опитуванням заявника й очевидців установіть час виявлення предмета; |
|
|
5. |
При необхідності організуйте евакуацію персоналу, використовуючи маршрути, віддалені від місця перебування підозрілого предмета; |
|
|
Пам’ятка
про правила поводження в разі
виявлення підозрілих вибухонебезпечних предметів
УВАГА! Сьогодні терористичні акти здійснюються з використанням вибухових пристроїв і предметів, часто замаскованих під авторучки, мобільні телефони, гаманці, дитячі іграшки, поміщених у звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і залишених у багатолюдних місцях.
Поводження з вибухонебезпечними предметами вимагає граничної уваги і обережності.
ВІД ТВОЇХ ПРАВИЛЬНИХ ДІЙ ЗАЛЕЖИТЬ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ТВОЄ І ОТОЧУЮЧИХ!
У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:
- наближатися до предмета;
- пересувати його або брати в руки;
- розряджати, кидати, ударяти по ньому;
- розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;
- приносити предмет додому, у школу.
При знаходженні вибухонебезпечного пристрою:
- негайно (з безпечного місця) повідомте чергові служби ДСНС (тел. 101), поліцію (тел.102);
- не підходьте до предмета, не торкайтеся і не пересувайте його, не допускайте до знахідки інших людей;
- припиніть усі види робіт у районі виявлення вибухонебезпечного предмета;
- не користуйтеся засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);
- дочекайтеся прибуття фахівців, укажіть місце знахідки та повідомте час її виявлення.
У випадку, коли знайдено вибуховий пристрій і Вас евакуюють:
- одягніть одяг із довгими рукавами, щільні брюки та взуття на товстій підошві. Це може захистити від осколків скла;
- візьміть документи (паспорт, свідоцтво про народження дітей тощо), гроші;
- під час евакуації слідуйте маршрутом, указаним органами, які проводять евакуацію. Не намагайтеся «зрізати» шлях, тому що деякі райони або зони можуть бути закриті для пересування;
- тримайтеся подалі від ліній енергопостачання, що впали.